A YouTube közzétette első copyright-átláthatósági jelentését

A jelentésben részletesen elmagyarázzák, hogyan működnek a copyright-kötelezettségek a platformon. A dokumentum kiemeli azokat az eszközöket és technológiákat, amelyeket a YouTube a tartalomgyártóknak biztosít levédetett anyagaik kezeléséhez, illetve a vállalat által nyújtott anyagi támogatásokat.

 

forrás: Music:Alley

 

Ahogy a YouTube fogalmaz: „Hozzájárulunk egy új kreatív gazdaság beindításához, amely a több mint 30 milliárd dollárt fizet a tartalomgyártóknak, művészeknek-előadóknak és médiavállalatoknak következő 3 évben, és 4 milliárdot a zeneiparnak 2020 márciusa óta – ennek több mint 30%-a származik a felhasználók által generált tartalomból.

 

A jelentés szerint a Content ID alapú kárbejelentések 1%-a került megvitatásra, ezeknek pedig 60%-a a feltöltők javára oldódott meg.

 

(Nem ér sokat, hogy nem mindenki rajong ezért a rendszerért: például David Lowery, zenész, művész és jogi aktivista is beszólt már a YouTube-nak, mert a kisebb előadók számára szinte lehetetlen igazságot követelni az ilyen ügyekben.)

 

A zene létfontosságú a YouTube számára, hiszen a globális megtekintések 25%-át teszi ki, és hogy hol hat vissza a technológiája a zeneiparra, az a 4 milliárdos támogatás mögött rejlik. Ez a 4 milliárd tartalmaz tiszteletdíjakat a premium feliratkozóktól, de nem világos, mennyit fizetnek a feliratkozásért és mennyi a copyright kezelő technológiák érdeme.

 

A zenének hála,2021 egy kedvező év volt a YouTube számára, hiszen a YouTube Music volt a leggyorsabban növekvő zenei digitális streamingplatform. Lyor Cohen, a YouTube zenei igazgatója bátran állította, hogy a YouTube „több bevételt fog hozni a zeneiparnak 2025-re, mint bárki más”.

 

Az Egyesült Királyságban egy parlamenti kérdőív eredményei szerint a zenei streaminggazdaságot teljesen nulláról kellene újraindítani. A BPI főnöke, Geoff Taylor is szkeptikusan nyilatkozott a YouTube-ról, mint a szektor potenciális legnagyobb partneréről.

 

Ez természetesen nem jelenti, hogy ez nem fog bekövetkezni, de a YouTube azért tudja ennyi pénzzel ellátni a jogtulajdonosokat, mert a YouTube Music Premium folyamatosan egyre több előfizetőt vonz – ami a Midia szerint épp, hogy csak 39 millióalatt volt az idei első negyedévben.